Show simple item record

dc.contributor.authorCormier, Gail
dc.date.accessioned2022-07-04T17:29:54Z
dc.date.available2022-07-04T17:29:54Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2022-07-04T17:29:54Zen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1993/36600
dc.description.abstractThe purpose of this article will be to review how the theory of translanguaging can be used to explore the linguistic landscapes of bi- and multilingual schools. Such an approach requires researchers to view space and language holistically since translanguaging practices occur not only within an individual but also within a particular space. As a result, a school’s linguistic landscape (schoolscape) can be viewed as a representation of the students’ language repertoire. Qualitative data will be presented from three different secondary school contexts in Manitoba, Canada; French immersion single-track, French immersion dual-track and French-language schools. This data will illustrate how translanguaging offers a new way to approach the analysis of schoolscapes in bi- and multilingual contexts. Cet article cherche à présenter la façon dont la théorie de translanguaging peut être employée pour analyser le paysage linguistique d’écoles bilingues et plurilingues. En utilisant le translanguaging en tant que cadre théorique, les chercheurs voient la langue et l’espace de manière holistique puisqu’il s’agit des pratiquent linguistiques non seulement au sein d’un individu mais aussi au sein d’un contexte particulier. Ainsi, le paysage linguistique devient alors une représentation du repertoire langagier des élèves. Des données qualitatives provenant de trois contextes scolaires différents : l’immersion à simple voie, l’immersion à double voie et francophone en milieu minoritaire seront présentées afin d’illustrer la manière dont la théorie de translanguaging peut être employée dans la recherche portant sur les paysages linguistiques scolaires en milieu bi- ou plurilingue.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsopen accessen_US
dc.subjectCommunautéUSBen_US
dc.subjectÉducationen_US
dc.subjectIdentité linguistiqueen_US
dc.titleTranslanguaging and linguistic landscapes: A study of Manitoban schoolscapesen_US
dc.typejournal articleen_US
dc.identifier.doi10.18192/olbiwp.v10i0.3236
oaire.citation.titleOfficial languages and bilinguism institute working papersen_US
oaire.citation.volume10en_US
oaire.citation.startPage87en_US
oaire.citation.endPage105en_US
local.author.affiliationUniversité de Saint-Bonifaceen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record