Browsing EspaceUSB - Dépôt institutionnel de l'Université de Saint-Boniface by Author "Cormier, Gail"
Now showing items 1-6 of 6
-
Glocal Language Awareness through Participatory Linguistic Landscape Research
Cormier, Gail (2021)This article will explore the local experience of language awareness, scholastic linguistic identity and language ideologies through a scholastic linguistic landscape (schoolscape) (Brown, 2012) study in three schools in ... -
L'harmonie de la musique et l'identité linguistique : l'a/r/tographie avec des futurs enseignants
Cormier, Gail (2020)En employant l’a/r/tographie, ce texte tissera le lien entre la musique et l’identité linguistique en éducation. À travers mes expériences en tant qu’enseignante du français au niveau secondaire en milieu minoritaire ... -
The language variable in educational research: an exploration of researcher positionality, translation, and interpretation
Cormier, Gail (2018)In qualitative educational research, the languages spoken by the participants and the researchers can greatly impact the quality of the data collected. This paper will explore the advantages and disadvantages of being an ... -
Le paysage linguistique en milieu minoritaire : une étude de l’affichage commercial à Saint-Boniface, au Manitoba
Cormier, Gail (2015)Ce texte analyse le paysage linguistique de Saint-Boniface, au Manitoba, une communauté francophone minoritaire. Il démontre que le français y est représenté comme langue ayant un statut minoritaire. Même dans le quartier ... -
Perspectives et définitions scolaires de l’identité linguistique en milieu minoritaire
Cormier, Gail (2020)Une personne bilingue ou plurilingue peut définir son identité linguistique de différentes façons. Il est particulièrement important de faire de la recherche sur les choix identitaires des adolescentes et des adolescents ... -
Translanguaging and linguistic landscapes: A study of Manitoban schoolscapes
Cormier, Gail (2019)The purpose of this article will be to review how the theory of translanguaging can be used to explore the linguistic landscapes of bi- and multilingual schools. Such an approach requires researchers to view space and ...